Polskie-Forum.pl


Wolne i niezależne forum dyskusyjne / opinie polityczne / aktywność obywatelska / patriotyzm / Polska / wolna dyskusja


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Porty morskie
PostNapisane: 19 lut 2010, 13:22 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://www.naszdziennik.pl/index.php?da ... d=sw01.txt

Tak jak przewidywaliśmy, dojście w 2007 PO do władzy oznaczało zakończenie pierwszych trzech etapów odrzucania Polski od morza - czyli zniszczenie polskich stoczni, polskiej marynarki handlowej i polskiego rybołówstwa morskiego. Obecnie Niemcy przystąpiły do realizacji ostatniego etapu, czyli likwidacji polskich portów morskich. Odrzucenie Polski od morza można uznać za powrót Niemców do starego krzyżackiego pomysłu, którego celem było całkowite zduszenie Polski poprzez odcięcie jej handlu od Bałtyku. Ponieważ transport morski jest zdecydowanie najtańszym rodzajem transportu na Ziemi, odrzucenie Polski od morza oznacza odcięcie jej od reszty świata.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 19 lut 2010, 19:27 
Offline
Czołowy Publicysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lip 2009, 16:38
Posty: 1932
Rura sowiecko-szwabska udaremni wpłyniecie do Świnoujscia duzych tankowców z gazem.Ale kogo to obchodzi?

_________________
"Ponieważ żyli prawem wilka,historia o nich głucho milczy..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 19 lut 2010, 20:32 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
kev napisał(a):
Rura sowiecko-szwabska udaremni wpłyniecie do Świnoujscia duzych tankowców z gazem.Ale kogo to obchodzi?

Dotyczy to każdego okrętu o większym zanurzeniu - rura uniemożliwi większym jednostkom dostęp do Świnoujścia i Szczecina.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 16 mar 2010, 13:55 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://niepoprawni.pl/blog/132/garsc-nord-faktow

Autor artykułu mówi nam, że rozwój polskich portów hamowany jest już od dawna. Sam jednak nie docenia gazrury jako sposobu na uniemożliwienie rozwoju Świnoujścia i Szczecina.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 27 maja 2010, 09:35 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://www.bibula.com/?p=22014

Niemcy konsekwentnie realizują program odrzucania Polski od morza. Gazrura uniemożliwi dostęp większych statków do portu Świnoujściu. Teraz Niemcy samowolnie korygują sobie granicę polsko-niemiecką w Zatoce Pomorskiej w taki sposób, by utrudnić, a w przyszłości nawet uniemożliwić dotarcie statków do portu w Szczecinie. W ten sposób port ten upadnie "z przyczyn ekonomicznych", jak zapewne w przyszłości ogłosi triumfalnie Gazeta Wyborcza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 27 maja 2010, 09:46 
Offline
Czytelnik

Dołączył(a): 13 maja 2010, 12:53
Posty: 84
A gdzie są posłowie ze Szczecina - na dobrym wyposażeniu sejmu albo UE.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 18 lip 2010, 00:28 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://www.bibula.com/?p=24511

Tak jak przewidywaliśmy - po stoczniach kolej na polskie porty. Szwabski rząd w Polsce realizuje niemiecką politykę odrzucania Polski od morza. Rząd tworzy takie warunki podatkowe i inne, że porty nasze stają się mniej konkurencyjne, a okręty wolą wyładowywać towary w portach niemieckich. A potem nasze porty zostaną zlikwidowane, bo są nierentowne, bo biedni podatnicy muszą do nich dopłacać. A tak w ogóle, to po co nam te porty - przecież możemy korzystać z niemieckich, bo jesteśmy w Unii. I taka propaganda ucieszy lemingi, które będą piać z zachwytu nad polityką szwabskich rządów.

Kopia artykułu:

VAT dobija polskie porty
Aktualizacja: 2010-07-17 9:24 am

Armatorzy coraz częściej omijają polskie porty i wybierają te, które są dużo tańsze i wymagają mniej formalności: niemieckie, belgijskie czy holenderskie
W niemieckich portach na większość usług wykonywanych na potrzeby morskich jednostek pływających oraz prac związanych z przeładunkiem obowiązuje zerowa stawka podatku VAT. W Polsce tylko na te świadczone na rzecz armatorów morskich. Skutek? Szczecin, Świnoujście, Gdynia i Gdańsk już przegrywają nie tylko z wielkimi portami, jak Rotterdam czy Hamburg, ale też z dużo mniejszymi.
Izba Handlowa w Hamburgu potwierdza, że usługi portowe w Niemczech nie są automatycznie zwolnione z podatku od wartości dodanej (czyli VAT), ale zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej z listopada 2006 r. na świadczenie wszystkich usług morskich na bezpośrednie potrzeby statków oraz ich ładunków stawka tego podatku – poprzez stosowanie licznych ulg i zwolnień – jest w tej branży praktycznie zerowa. – Istnieje wiele dyrektyw sygnowanych w Brukseli dotyczących opodatkowania usług portowych, usług spedycyjnych czy innych z nimi związanych – zaznacza specjalizująca się w sprawach podatkowych Suzanne Kuechmeister, rzecznik prasowy Izby. O tym, które usługi powinny być zwolnione z podatku VAT, i tak decyduje urząd finansowy w danym kraju.
Również Klaus Bueltjer, sekretarz generalny Stowarzyszenia Hamburskich Maklerów Okrętowych (Vereinigung Hamburger Schiffsmakler und Schiffsagenten), należącego do ogólnoniemieckiego Centralnego Związku Niemieckich Maklerów Okrętowych (Zentralverband Deutscher Schiffsmakler), w rozmowie z “Naszym Dziennikiem” przyznał, że większość usług wykonywanych na rzecz branży portowej od wielu lat jest zwolniona z podatku VAT. – Owszem, istnieje ogólna dyrektywa unijna, aby odpowiednie jednakowe regulacje przyjęte zostały w poszczególnych państwach Unii Europejskiej w kwestii podatku VAT od usług świadczonych na obszarze portów morskich dotyczące ładunku – powiedział Bueltjer, jednocześnie zastrzegając, że jest też bardzo wiele wyjątków, które powodują, iż nie można w tym wypadku mówić o jednolitym rozwiązaniu. – Zresztą wszystkie sprawy podatkowe i tak regulują ostatecznie poszczególne kraje odpowiednimi ustawami i dlatego inaczej to wygląda w Niemczech, a inaczej np. w Belgii czy Francji – dodał Bueltjer.
Komu wychodzi zero
Upraszczając tę kwestię, można powiedzieć, że naliczanie podatku VAT jest w gruncie rzeczy uzależnione od tego, do jakiego kraju skierowany jest ładunek.
Klaus Bueltjer podał przykład: jeżeli statek towarowy (np. kontenerowiec) przypłynął z Indii do niemieckiego Hamburga i w tym porcie został rozładowany, przeładowany, a następnie towar został składowany, aby później trafić do jakiejś niemieckiej firmy na terenie Niemiec – to za te wszystkie usługi stawka VAT wynosi zero.
Zapytaliśmy niemieckiego eksperta, czy jeżeli statek przypłynie do portu w Hamburgu np. z Indii lub Brazylii (nie ma to w tym przypadku znaczenia) i także w niemieckim porcie zostanie rozładowany, składowany, a później tirami przetransportowany do Polski, to ile wyniesie podatek VAT: dla armatora, który towar przywiózł do hamburskiego portu; na usługi wykonane w porcie; i dla firmy spedycyjnej, która towar ten będzie przewozić do Polski.
- Armator, który towar przywiózł drogą morską do Hamburga, będzie zwolniony z podatku VAT, podobnie usługodawcy portowi, ale jak to będzie w kwestii podatku od wartości dodanej dla spedytora, tego niestety nie wiem – odpowiedział Bueltjer. Jak zaznaczył, system ten jest tak skomplikowany, że w zasadzie każdy przypadek należy opisywać oddzielnie, choć faktycznie powszechnie uwzględniana jest dyrektywa, która zezwala na stosowanie zerowej stawki VAT na usługi portowe. Również rzecznik prasowy Centralnego Związku Niemieckich Przedsiębiorstw Morskich (Zentralverband der Deutschen Seehafenbertriebe) przyznał, że zgodnie z dyrektywą unijną na wiele usług portowych stosuje się w Niemczech zerowy podatek VAT.
Polskie porty dyskryminowane
Rafał Zahorski, członek Rady Interesantów Portu Szczecin (organ doradczy zarządów portów, tworzą go przedsiębiorcy działający na obszarze danego portu), tłumaczy, że takiego samego traktowania jak w Niemczech domagają się przedstawiciele polskich portów. Zgłaszają postulat do rządzących o taką zmianę w ustawie o podatku VAT, aby wszystkie usługi w polskich portach zostały objęte zerową stawką VAT, a nie tylko te świadczone na rzecz armatorów morskich. Tymczasem – jak mówi Zahorski – polski fiskus zażądał od polskich przedsiębiorców zapłacenia zaległego VAT za lata 2008 i 2009.
- Gdy wprowadzono przepisy dotyczące VAT w 2004 r., to wówczas podatek ten wynosił zero, a jak przeprowadzono nowelizację tej ustawy w 2008 r., to nikt nie zakładał w tej nowelizacji, że wejdzie nagle 22-procentowy VAT – stwierdził Zahorski. W jego ocenie, sprawa zaogniła się z końcem 2009 r., kiedy to urzędy skarbowe stwierdziły, że poprzednie interpretacje były błędne i od początku powinien być naliczany VAT w wysokości 22 procent. W przekonaniu Zahorskiego, urzędy błędnie interpretują działanie portów morskich, gdyż uznają, że zarówno transport, jak i usługi składowania nie są związane z usługami portowymi. – Nie pomagają tłumaczenia, że przecież statek zabiera ładunek ok. 40 tys. ton, więc nie ma możliwości za jednym razem przetransportować tego towaru; trzeba go najpierw gdzieś składować, a dopiero później załadować na statek. Usługi składowania i transportu zawsze będą elementem usługi przeładunku w porcie, który do tej pory był zwolniony z podatku VAT – powiedział “Naszemu Dziennikowi” Rafał Zahorski. – Jednak urząd skarbowy myśli inaczej i według najnowszej interpretacji nie uznaje ani transportu, ani składowania jako usług portowych, więc nakłada na nie 22-procentowy podatek VAT. Efektem takich różnic w naliczaniu podatku VAT w polskich i niemieckich portach jest to, że armatorzy coraz częściej omijają polskie porty, wybierając te dużo tańsze i mniej skomplikowane w załatwianiu wszelkich formalności: niemieckie, belgijskie lub holenderskie – dodał.
Dlaczego nie jesteśmy konkurencyjni
- Bardzo często dla armatorów tańszy jest port w Hamburgu, Antwerpii czy w Rotterdamie niż jakikolwiek polski. Ponadto w niemieckich portach wymaga się zdecydowanie mniej formalności niż w polskich, np. jeśli chodzi o liczne kontrole, których w Polsce jest bez liku i które trwają o wiele dłużej (nawet do dwóch tygodni) niż w innych portach europejskich, gdzie kontrolerzy kończą swoją pracę już po jednym, góra dwóch dniach – argumentuje członek Rady Interesantów Portu Szczecin. Ponadto w Polsce kosztami kontroli obciążany jest importer, natomiast w niemieckich portach za tego typu kontrole płaci zarząd portu. W przekonaniu Zahorskiego, sytuacja jest coraz gorsza i coraz mniej statków wybiera polskie porty. – Obecnie Szczecin, Świnoujście, Gdynia i Gdańsk przegrywają nie tylko z takimi wielkimi portami jak Rotterdam czy Hamburg, ale zaczynają też przegrywać z dużo mniejszymi niemieckimi portami. Dowodem na to jest malutki port Hafen Vierow koło Lubmina – zaznacza. Jak tłumaczy, przeznaczone na eksport zboże zebrane z północy Polski omija port w Szczecinie lub Świnoujściu i jest ładowane dopiero w malutkim niemieckim porcie Vierow. – To, co dzieje się w Polsce, jest kuriozalne w skali europejskiej, bowiem taniej jest przywieźć towar z Hamburga samochodem niż ciągnąć towar statkiem – stwierdził Zahorski. Jednym z głównych powodów tego stanu rzeczy jest właśnie naliczanie wysokiego podatku VAT.
Dlatego przedsiębiorcy z polskich portów morskich zwrócili się z listem otwartym do premiera Donalda Tuska o zmiany w ustawie o podatku VAT. Sygnatariusze listu argumentują, że zgodnie z unijną dyrektywą z listopada 2006 r. świadczenie wszystkich usług morskich na bezpośrednie potrzeby statków oraz ich ładunków powinno być zwolnione z podatku od towarów i usług.

Waldemar Maszewski, Hamburg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 22 lip 2010, 15:16 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://www.rp.pl/artykul/19470,511104.html

A Rzeczpospolita zupełnie inaczej widzi sprawę - informuje triumfalnie, że przeładunki w polskich portach rosną, co ma oznaczać ożywienie gospodarcze. Prawda to, czy też ta informacja to tylko środek usypiający dla polskich umysłów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 22 lip 2010, 18:54 
Offline
Czołowy Publicysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2009, 23:02
Posty: 1580
Lokalizacja: Henderson-NV, Spring-TX
Zachlannosc i zbyt wysokie oplaty powoduje ze inni w tym Polacy wola rozladowywac statki gdzie indziej, obnizyc oplaty do polowy tego co bpieraja w Niemczech i porty rozkwitna. W Polsce wszyscy od razu w krotkim okresie chca sie oblowic, zamiast budowac reputacje, i zadowolenie klijentow.

_________________
All the war-propaganda, all the screaming and lies and hatred, comes invariably from people who are not fighting. http://swobodnadyskusja.myfreeforum.org/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 27 lip 2010, 17:23 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://blogmedia24.pl/node/33887

Jedno jest pewne - dzięki gazrurze porty w Szczecinie i Świnoujściu nie mają żadnych szans na rozwój.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 29 lip 2010, 06:56 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 09:25
Posty: 30436
POLSKA: Przekonamy Niemcy do wpłynięcia

„Nord Stream zablokuje rozwój gazoportu? Nie rezygnujemy z negocjacji z Niemcami”– to tytuł informacji na pierwszej stronie ONETU.

Klikamy i pojawia się nowy tytuł:
„Polska nadal nalega na zmianę ułożenia Gazociągu Północnego" - (LINK)

To dwa doskonałe infa. Polska nie rezygnuje i Polska nalega. Czytamy:

„Niemiecki minister transportu Peter Ramsauer przyjeżdża w najbliższy czwartek do Warszawy. Podczas tej wizyty ….”
– czyli jak gdyby przy okazji wizyty zamierzamy poruszyć problem … to bardzo dobrze, że wykorzystamy okazję, źle, bardzo źle, że tak po prostu bez okazji ktoś się nie udał do Berlina właśnie w tej sprawie

Polska uważa, że ułożenie rury przez konsorcjum Nord Stream na głębokości 17,5 metra zablokuje rozwój portu…”

lecz

Inwestor stoi na stanowisku, że nie może wkopać gazociągu w dno morskie - ingerując tym samym w środowisko naturalne Bałtyku”

A to doskonały argument – poprowadzenie rury długości ponad 1200 km po dnie zamulonego Bałtyku, Bałtyku pełnego pozostałości po II wojnie światowej nie jest ingerencję w naturę – a wkopanie rury – przypuszczam, że na długości np. kilometra jest ingerencją.

„Prezes wyraził nadzieję, że sprawa ta będzie jednym z głównych tematów rozmów przedstawicieli polskiego rządu z niemieckim ministrem Ramsauerem”

Tak jak przypuszczałem – to jest NADZIEJA, że panowie poruszą również ten temat.

Czytamy dalej:
"Może to być ostatnia sposobność, by przekonać niemieckie władze do próby wpłynięcia na Nord Stream, aby od razu zakopał rurę na tym odcinku" - przyznają polscy dyplomaci.
No jeżeli to jest ostatnia sposobność, to Polska coś przespała. Tutaj nie ma mowy – że nie rezygnujemy i nalegamy, tylko jest napisane – przekonamy władze niemieckie, by te wpłynęły.

Przekonamy do wpłynięcia – wprost doskonała pozycja negocjacyjna.

Okazuje się, że już wymieniono się stanowiskami, gdyż czytam dalej:

1. W odpowiedzi na polskie argumenty Niemcy powołują się na punkt 28 …
2. W punkcie tym zastrzeżono możliwość uzupełnienia …..

Czyli iskierka nadziei, ale Polska strona, w osobie Sergieja:

„Siergiej uważa jednak, że punkt 28. decyzji BSH jest zbyt nieprecyzyjny - by stanowił jakąkolwiek gwarancję dla polskiego portu”

Natomiast - „Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oprotestował już decyzję…”

Ale najważniejsze na koniec:

Rzecznik Nord Streamu Steffen Ebert powiedział PAP, że konsorcjum nie zmieniło swoich planów dotyczących ułożenia gazociągu, a realizacja inwestycji na niemieckich wodach przebiega zgodnie z harmonogramem.

Tak negocjujemy, tak dbamy o nasze interesy, tak walczymy, tak jesteśmy rozgrywani i ogrywani, kiwani i ośmieszani …. DYPLOMATOŁKI WRÓĆCIE - chcialoby się krzyknąć, albo i wrzasnąć.

PS. wszystko przy okazji jednej notki przeczytanej przed snem. Dobrego przesypiania rządzie PO. Obudzimy się ze wszystkimi członkami w nocniku.

http://rekontra.salon24.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 30 lip 2010, 17:06 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://marucha.wordpress.com/2010/07/30 ... rd-stream/

Jeśli konsorcjum Nord Stream nie wkopie w dno morskie ok. 4 km odcinka gazociągu na północnym torze podejściowym do Świnoujścia, to w przyszłości nie będą mogły wpływać tam statki o zanurzeniu ponad 13,5 metra - powiedział PAP szef portów Jarosław Siergiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 02 wrz 2010, 15:59 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://prawica.net/opinie/23113

Niemcy jawnie występują przeciwko Gazoportowi, żądając bezczelnie badań na zagrożenie ekologiczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 10 wrz 2010, 22:24 
Offline
Redaktor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2010, 02:35
Posty: 587
Z tego co wiem, dotychczasowe odpowiednie badania pod tym względem nie wykazały nieprawidłowości. Powinniśmy odpowiedzieć żeby pocałowali się gdzieś (oczywiście artykułując to wedle odpowiedniego protokołu i zwyczaju dyplomatycznego).
Większe zagrożenie stanowi ta ich rura budowana pod Bałtykiem wespół z Rosją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Porty morskie
PostNapisane: 10 wrz 2010, 23:07 
Offline
Czołowy Publicysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2009, 23:02
Posty: 1580
Lokalizacja: Henderson-NV, Spring-TX
Wogole nie rozumiem problemu.

jak rura moze zablokowac nasz port, jezeli jest budowana na naszej strefie wplywow nie pozwalamy je polozyc, lub musi byc wkopana w dno morza, i pobieramy oplate za uzywanie naszej strefy wplywow wod terytorialnych.

Jezeli wykorzystuja strefe miedzynarodowa i glebokosc morza w tym miejscu jest mala co moze miec wplyw na wplywanie duzych jednostek do portu, lub podniesc niebezpieczestwo kolizji i wybuchu to nalezy zablokowac budowe w tym miejscu az do czasu zatwierdzenia projektu uwzgledniajacego wszystkie aspektu bezpiecznej zeglugi.

Na to sa miedzynarodowe traktaty i ustawy.

Wody terrytorialne to reguluja i basta.


http://pl.wikipedia.org/wiki/Morze_terytorialne

_________________
All the war-propaganda, all the screaming and lies and hatred, comes invariably from people who are not fighting. http://swobodnadyskusja.myfreeforum.org/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Nasi przyjaciele: Strony Patriotyczne
Linki pozycjonujące: Fenster aus Polen / Schüco Fenster / Drutex Fenster / Fenster Preise / Haustüren /