Polskie-Forum.pl


Wolne i niezależne forum dyskusyjne / opinie polityczne / aktywność obywatelska / patriotyzm / Polska / wolna dyskusja


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przekop Mierzei Wiślanej
PostNapisane: 16 lip 2010, 09:45 
Offline
Redaktor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2010, 02:35
Posty: 587
Dlaczego do tej pory nie zrobiono przekopu Mierzei Wiślanej, dzięki czemu uniezależnilibyśmy się na tym polu od widzimisie Rosji (dostęp od strony morza do Zalewu Wiślanego jest przez cieśninę znajdującą się już na terytorium obwodu kaliningradzkiego)?
W listopadzie 2006 roku PiS wyszedł z inicjatywą rozpoczęcia budowy takiego kanału, jednak w rok później władza znalazła się już w rękach PO i zaprzestano prac nad tym projektem, mamiąc nas tym, że uzgodniono z Rosją zgodę na podróżowanie polskich łodzi, statków przez Cieśninę Pilawską. Tyle tylko, że jak Rosja chce to sobie anuluje to, poza tym nie jest to tak naprawdę swobodny przepływ, są pewne restrykcje.

Różnica pomiędzy moim planem, a planem PiS z 06' roku byłaby taka, że oni chcieli wybudować przekop w okolicach: wsi Skowronki (gm. Sztutowo), a ja zaplanowałbym go bliżej granicy rosyjskiej - za miejscowością Piaski - tutaj Mierzeja Wiślana jest najwęższa, czyli kosztu przekopu byłyby mniejsze, a dodatkowo wyeliminowałoby to potrzebę budowy mostów i odpowiedniej infrastruktury do Krynicy Morskiej, która w tym pierwszym przypadku stałaby się wyspą. Ponadto piasek, muł i inne materiały skalne, gruntowe, które nie zostałyby odpowiednio wykorzystane na miejscu, możnaby odsprzedać lub ewentualnie przeznaczyć pod inne inwestycje.

Jednakże tak czy siak idea tej inwestycji jest myślę, że warta do brania pod uwagę oraz działania w tym kierunku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przekop Mierzei Wiślanej
PostNapisane: 07 kwi 2014, 10:55 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://3obieg.pl/przekop-mierzei-ruskie ... zkodliwosc

Przekop Mierzei, ruskie pieniądze i ekologiczna szkodliwość
Napisano 20 godzin temu | Ilość komentarzy 3

Kampania wyborcza do Europarlamentu na półmetku, na listach wyborczych pełna egzotyka, sondaże skaczą jak oszalałe a kandydaci w telewizorach, radiach i gazetach chrzanią takie androny, że uszy bolą słuchać a oczy czytać. Na szczęście pośród tego zalewu bzdur znalazł się jeden konkret. Otóż Jarosław Kaczyński wrócił do swojej koncepcji przekopania Mierzei Wiślanej celem otwarcia elbląskiego portu na świat i uniezależnienia go od Rosji.


Prezes Prawa i Sprawiedliwości podczas spotkania z mieszkańcami Elbląga powiedział, że to przedsięwzięcie nie jest trudne, ale Donald Tusk się go wystraszył, żeby nie narażać się Putinowi. Podkreślić trzeba, że dziś ten port jest dostępny z Bałtyku jedynie przez Cieśninę Pilawską całkowicie kontrolowaną przez Rosjan – wszystkie statki chcące do niego zawinąć muszą przechodzić procedurę graniczną, co jest paradoksem dość dziwnym, sprawiającym, że obce państwo praktycznie kontroluje ruch na części polskiego terytorium. Polskie statki, jachty czy kutry płynąc z Elbląga do, dajmy na to, Gdańska muszą przechodzić odprawę celną i uiszczać opłaty narzucone przez naszych sąsiadów. Absurd kompletny.

Pomysł wybudowania kanału przez Mierzeję nie jest nowy, pojawia się co jakiś czas przeważnie w przededniu wyborów i, jak dotąd, za każdym razem guzik z niego wynika. Głównie za sprawą ekologów (którzy z ekologią mają tyle samo wspólnego co rybacki kuter z kosmicznym wahadłowcem), którzy nagle popadają w stan dziwnej nadaktywności kiedy ktoś wspomni o konieczności odblokowania portu w Elblągu (nie tylko, na przekopie skorzystaliby mieszkańcy wszystkich miejscowości usytuowanych nad brzegiem Zalewu Wiślanego) i chyba tylko ślepy i głuchy nie zauważy, że śmierdzi ta nadaktywność kremlowską inspiracją. W bzdury o zgubnym wpływie kanału na środowisko mogą uwierzyć tylko kompletne niedouki nie mające elementarnej wiedzy i ignorujące fakt, że jeszcze dwieście (niecałe) lat temu Mierzeja Wiślana była ciągiem wysepek, pomiędzy którymi bez problemu pływały kutry, statki i łodzie. Jeżeli ktoś naprawdę chce wytoczyć ekologiczny argument to powinien raczej zaprotestować przeciwko ochronie wydm, które w sposób naturalny wędrują i z zasady nie są stałym elementem krajobrazu. No, ale takie pseudoekologiczne działania są źródłem gigantycznych profitów a pieniądz, jak wiadomo od czasów cesarza Wespazjana, nie śmierdzi. Nawet jeżeli płynie z Moskwy i opłaca działalność szkodliwą dla Ojczyzny…

P.S.: Roztaczając wizję milionów ton towarów przeładowywanych w elbląskim porcie Jarosław Kaczyński mocno przesadził – nie o cargo chodzi ale przede wszystkim o turystykę. Elbląg, dzięki Kanałowi Elbląskiemu ma połączenie z Wielkimi Jeziorami Mazurskimi a dzięki przekopowi mógłby być łącznikiem pomiędzy mazurskim szlakiem a Bałtykiem i zarabiać ogromne pieniądze na turystyce. W tę stronę należy, moim zdaniem, inwestować i ten aspekt elbląskiej (i nie tylko) gospodarki rozwijać. I dlatego właśnie trzeba przekopać Mierzeję.

Alexander Degrejt
Napisane przez: Alexander Degrejt
Kontakt: alexander_degrejt@op.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przekop Mierzei Wiślanej
PostNapisane: 12 sie 2014, 11:18 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://polish.ruvr.ru/news/2014_08_11/P ... anym-7182/

Jedyna korzystna rzecz, jaką Polska może dostać na skutek masakry Ukrainy.

Kopia artykułu:

Polska zbuduje nowy kanał w Zalewie Wiślanym
11.08.2014, 10:14

Obrazek
Foto: RIA Novosti


Polskie władze zamierzają zbudować nowy kanał, który połączy Morze Bałtyckie z Zalewem Wiślanym, aby ominąć należący do Rosji odcinek wybrzeża.
Obecnie, aby wypłynąć z portu w Elblągu na Morze Bałtyckie trzeba zahaczyć o rosyjskie wody. Kanał zostanie zbudowany przez wąski piaszczysty cypel, który oddziela zalew od morza, - poinformował The Telegraph. Koszt budowy oszacowano na 167 milionów euro.
Gazeta podkreśla, że ta decyzja oznacza zwrot w polityce premiera Polski Donalda Tuska, który rok temu zaprzeczał, że budowa kanału jest potrzebna, ale z powodu wydarzeń wokół Ukrainy zmienił zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przekop Mierzei Wiślanej
PostNapisane: 26 lis 2015, 10:49 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://www.portalmorski.pl/zegluga/zegl ... je-wislana

PiS chce szybko przekopać Mierzeję Wiślaną
ŚRODA, 25 LISTOPADA 2015 12:16 AL / Z MEDIÓW

Obrazek
Ustalono, że miejscem przekopu będzie tzw. Nowy Świat w okolicach miejscowości Przebrno, około trzy kilometry od centrum Krynicy Morskiej


Przekop Mierzei Wiślanej był jednym z postulatów Prawa i Sprawiedliwości podczas kampanii wyborczej. Rząd zapowiada jak najszybsze rozpoczęcie budowy kanału żeglugowego. Co do tej pory wiadomo o planowanej inwestycji?
Inwestycja ma być priorytetowym zadaniem nowego Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Mieszkańcy wciąż mają wiele wątpliwości i boją się, że budowa pozbawi ich źródła utrzymania, jakim jest turystyka.
1. Kiedy?
Przekop ma powstać jeszcze w tej kadencji rządu Prawa i Sprawiedliwości. Kazimierz Smoliński, wiceminister infrastruktury i budownictwa, podkreślał na antenie Radia Gdańsk, że ocena inwestycji zaczyna się zmieniać, szczególnie wśród samorządowców. - Opór przed tym trochę słabnie. Samorządy, które sprzeciwiały się przekopowi, teraz zmieniają zdanie. Chcemy to przeprowadzić szybko, ale pewnych skrótów nie da się zrobić. Sprawa przekopu na pewno przyspieszy. Chcemy, żeby prace budowlane rozpoczęły się już w tej kadencji.
2. Gdzie?
Już od 2008 roku Urząd Morski w Gdyni na zlecenie poprzedniego rządu prowadził prace nad dokumentacją inwestycji. Ustalono, że miejscem przekopu będzie tzw. Nowy Świat w okolicach miejscowości Przebrno. Jest oddalony o około trzy kilometry od centrum Krynicy Morskiej. Odbywają się tu obozy letniskowe dla dzieci i młodzieży.
3. Za ile?
Fundusze na budowę przekopu Mierzei Wiślanej będą pochodzić z krajowego budżetu. Inwestycja ma kosztować blisko 900 milionów złotych.
4. Powstaje specjalny raport
Politycy mają teraz zająć się dalszym przygotowaniem raportu, który odpowie na pytanie, czego potrzeba do jak najszybszego rozpoczęcia prac. Zgodnie z przygotowywaną od ośmiu lat dokumentacją, budowa przekopu mogłaby rozpocząć się w 2020 lub 2021 roku. Rząd Prawa i Sprawiedliwości chciałby jednak, żeby termin był znacznie szybszy.
5. Plan przekopu to nie jest nowy pomysł
O budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną zabiegają od kilku lat środowiska związane z Elblągiem. Wcześniej pomysł był częścią programu inwestycyjnego Platformy Obywatelskiej. W 2014 roku rząd Ewy Kopacz przyjął nowy projekt inwestycyjny kraju na lata 2014-2022, który między innymi zawierał właśnie plan budowy przekopu.
5. Co na to mieszkańcy?
Mieszkańcy Krynicy Morskiej, jedynego miasta na Mierzei Wiślanej, boją się inwestycji. W czasie każdego spotkania z przedstawicielami Urzędu Morskiego w Krynicy Morskiej wisiał wielki baner z napisem "Stop przekopowi". Według mieszkańców, może dojść do zanikania plaż nadmorskich na Mierzei Wiślanej, a to one są jedną z głównych atrakcji turystycznych regionu. Większość osób utrzymuje się w tym regionie z turystyki.

Radio Gdańsk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przekop Mierzei Wiślanej
PostNapisane: 26 sty 2017, 10:31 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://www.portalmorski.pl/morze-inne/p ... a-w-sejmie

Kanał żeglugowy przez Mierzeję. Specustawa w Sejmie
ŚRODA, 25 STYCZNIA 2017 06:35 AL / REL

Obrazek
Projekt kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną


W najbliższy czwartek na posiedzeniu Sejmu RP odbędzie się pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o inwestycjach w zakresie budowy drogi łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.
Połączenie Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej kanałem przez Mierzeję Wiślaną to jedna z priorytetowych inwestycji obecnego rządu. Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenie przede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicy Unii. Bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznego tych obszarów. Nowa droga wodna umożliwi swobodną żeglugę statków morskich do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej.
Zadaniem specjalnej ustawy jest usprawnienie procesu realizacji inwestycji. Zgodnie z założeniami, kanał ma być wybudowany do 2022 roku. Dokument uwzględnia specyfikę inwestycji w drogi wodne oraz specyfikę inwestora, którym będzie Urząd Morski w Gdyni.
Realizacja inwestycji umożliwi swobodny i nieograniczony dostęp jednostek Marynarki Wojennej i Straży Granicznej do portów Zalewu Wiślanego. Ponadto budowa drogi wodnej będzie szansą na rozwój gospodarczy regionu.

rel (MGMiŻŚ)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przekop Mierzei Wiślanej
PostNapisane: 25 lut 2017, 12:26 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://www.portalmorski.pl/morze-inne/p ... je-wislana

Sejm przyjął ustawę o budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną
Wpisany przez PAP piątek, 24 lutego 2017 10:56

Obrazek
Wizualizacja kanału przez Mierzeję Wiślaną


Budowę nowej drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym poprzez wykonanie przekopu przez Mierzeję Wiślaną zakłada przyjęta w piątek przez Sejm ustawa. Za głosowało 401 posłów, przeciw było dziewięciu, a 18 wstrzymało się od głosu. Teraz zajmie się nią Senat.
Przygotowana przez rząd ustawa o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską zakłada, że budowa nowego szlaku wodnego ma się rozpocząć w 2018 r., a zakończyć w 2022 r. Jej koszt wyniesie ok. 880 mln zł, ma być finansowana ze środków państwa.
Według proponowanych rozwiązań, kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m.
Jeszcze w środę, gdy Sejm rozpatrywał sprawozdanie komisji gospodarki morskiej z prac nad ustawą o nowej drodze wodnej, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski przekonywał, że budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną będzie nie tylko inwestycją ważną dla Elbląga, ale i Polski Wschodniej oraz wschodnich sąsiadów - Białorusi czy Ukrainy.
"Port w Elblągu po wykonaniu kanału żeglugowego przez Mierzeję ma stać się piątym portem pełnomorskim w Polsce, po Szczecinie, Świnoujściu, Gdyni i Gdańsku. Wszyscy na tym skorzystamy. Jeśli Federacja Rosyjska będzie chciała, także na tym skorzysta"- mówił wiceminister Witkowski.
Jak podkreślił wiceszef resortu gospodarki morskiej, pod uwagę wciąż są brane 4 lokalizacje przekopu, a jego umiejscowienie wskaże firma, która przygotuje dokumentację projektową inwestycji. Podał, że we wtorek Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę z konsorcjum firm trójmiejskich na wykonanie takiego projektu. Za 5,2 mln zł konsorcjum w ciągu 18 miesięcy ma przygotować dokumentację dotyczącą decyzji środowiskowej oraz lokalizacji kanału, a także przeprowadzić konsultacje.
Poseł PiS Jerzy Wilk podkreślał, że budowa nowej drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym wynika z nadrzędnego interesu publicznego, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa w regionie i swobodnego dostępu do portów zlokalizowanych nad Zalewem Wiślanym. Mówił, że inwestycja - według analiz zleconych przez Urząd Morski w Gdyni - stworzy około 3 tys. miejsc pracy początkowo przy realizacji, a następnie przy obsłudze kanału i pogłębianiu torów wodnych. Powstaną również nowe miejsca pracy w portach i marinach w Elblągu, Suchaczu, Tolkmicku, Fromborku, Stegnie, Sztutowie i Krynicy Morskiej.
Poseł PO Tadeusz Aziewicz mówił, że inwestycja budzi emocje i jest różnie oceniana w klubie PO. Jak wskazał, pojawiały się nowe uzasadnienia dla inwestycji: początkowo mówiono o zapewnieniu bezpieczeństwa, a potem wskazywano na możliwości wykorzystania magazynów w Elblągu. Dodał, że źle się stało, iż zlekceważono ostrzeżenia ekologów, którzy są przeciwni inwestycji.
Poseł Kukiz'15 Andrzej Kobylarz ocenił, że planowana rządowa inwestycja przyczyni się do bardziej sprawiedliwej dystrybucji środków budżetowych pobudzających lokalną gospodarkę. Przypomniał, że mieszkańcy Elbląga i okolic muszą emigrować za pracą, bo proponowane warunki płac na miejscu są słabe. Wyraził także przekonanie, że przekop powstanie w wyniku dialogu z mieszkańcami Krynicy Morskiej i wszyscy mieszkańcy regionu będą czerpać korzyści z planowanej inwestycji.
Poseł Nowoczesnej Mirosław Pampuch przypomniał, że na modernizację portu w Elblągu wydano w ostatnich latach duże kwoty ze środków unijnych. Dzięki temu powstały terminale towarowy i pasażerski, punkt odpraw graniczny jak i basen jachtowy. "Niestety infrastruktura wobec chimerycznych działań Federacji Rosyjskiej, limitującej dostęp do Zalewu Wiślanego przez cieśninę Pilawską, nie jest w pełni wykorzystana"- mówił. Zaznaczył, że inwestycja nie może być realizowana kosztem przyrody.
O zachowanie równowagi w przyrodzie i respektowanie interesów lokalnych społeczności apelował poseł PSL Kazimierz Kotowski. Przyznał, że kanał żeglugowy to ważne i znaczące gospodarczo, społecznie i militarnie przedsięwzięcie, ale także wyzwanie dla budżetu.
Przeciwny inwestycji jest Stefan Niesiołowski z koła Europejskich Demokratów. Argumentował, że Mierzeja jest obszarem, na którym znajdują się ptasie rezerwaty, które z chwilą rozpoczęcia przekopu będą zagrożone. Dodał, że inwestycja jest nieracjonalna pod względem kosztów i zysków, ponieważ port w Elblągu jest odbiorcą towarów z portu w Kaliningradzie i nawet po wykopaniu kanału nic w tej mierze się nie zmieni.
Posłanka Małgorzata Zwiercan z koła Wolni i Solidarni uznała budowę kanału za "inwestycję ważną z uwagi na bezpieczeństwa Polski zarówno w kontekście ewentualnego ataku terrorystycznego, jak i bezpieczeństwa w kontekście użycia jednostek ratownictwa morskiego SAR".
Od lat samorządowcy z Warmii i Mazur, szczególnie władze Elbląga zabiegają o przekopanie Mierzei Wiślanej i utworzenie kanału żeglugowego. Przeciwni są natomiast mieszkańcy Krynicy Morskiej, a także ekolodzy, którzy wskazują na potrzebę ochrony cennych siedlisk.
Zalew Wiślany jest częścią Morza Bałtyckiego, a konkretnie Zatoki Gdańskiej. Od Zatoki odcina go niemal zupełnie - poza połączeniem poprzez Cieśninę Piławską - Mierzeja Wiślana.
Port Elbląg jest największym portem Zalewu Wiślanego i najbliższym unijnym portem, obsługującym przewozy do Kaliningradu i Bałtyjska. Leży 40 km od granicy z rosyjskim obwodem kaliningradzkim, a jedyny bezpośredni dostęp do Morza Bałtyckiego możliwy jest przez Cieśninę Pilawską.

ali/ zab/ dym/

Źródło: PAP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przekop Mierzei Wiślanej
PostNapisane: 04 mar 2017, 08:58 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://wgospodarce.pl/informacje/34160- ... podarce.pl)

Kto zajmie się przekopem Mierzei Wiślanej? Jest wykonawca
opublikowano: 3 marca 2017 roku, 8:37 | autor: Zespół wGospodarce.pl

Obrazek

Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę z wykonawcą dokumentacji dotyczącej budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Zadanie zostało powierzone konsorcjum firm Mosty Gdańsk i Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Projmors - czytamy na portalu rynekinfrastruktury.pl.
Zgodnie z umową, zadanie obejmuje opracowanie dokumentacji w ciągu 18 miesięcy oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie budowy. Wynagrodzeniu wykonawcy wyniesie 4,27 mln zł netto.

Projekt ma zawierać śluzę z konstrukcją zamknięć, kanału głównego i odcinków połączeniowych z awanportem portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej oraz portem postojowym – stanowiskami postojowymi od strony Zalewu Wiślanego. Ponadto w zakres prac dokumentacyjnych wchodzą: połączenia drogowe, mostowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą: modernizacja wejścia do portu Elbląg, tor wodny od Zatoki Elbląskiej do wybranej lokalizacji kanału żeglugowego, sztuczna wyspa/wyspy na Zalewie Wiślanym.
Jak zapewnia MGMiŻŚ – przekop przez Mierzeję Wiślaną ma powstać do 2022 roku. – Chcemy być w zgodzie ze wszystkimi normami i dyrektywami Komisji Europejskiej, jesteśmy z nią w stałym kontakcie. Nie przewidujemy żadnej drogi na skróty – mówił szef resortu gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk. Według szacunków, całe przedsięwzięcie będzie kosztowało ok. 880 mln zł.

Więcej na portalu Rynek Infrastruktury
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 57457.html

rynekinfrastruktury.pl/ as/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przekop Mierzei Wiślanej
PostNapisane: 22 kwi 2017, 08:24 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://wsercupolska.org/wsp1/index.php/ ... /8250-8250

No i się zaczęło - będzie rosyjskie "niet" dla przekopu Mierzei Wiślanej. Za chwilę dołączą ekolodzy z Niemiec...
Opublikowano: piątek, 21, kwiecień 2017 19:28

Obrazek

Źródło: Urząd Morski

Przedstawiciele lokalnych władz, naukowcy oraz zieloni aktywiści z Ob. Kaliningradzkiego mają stworzyć specjalną grupę roboczą, której celem będzie "ocena ekologicznych skutków przekopu Mierzei Wiślanej". Powołanie wspomnianej grupy jest pozorowane, bowiem ocena pomysłu uniezależnienia się portu w Elblągu od rosyjskiej cieśniny nie może być przez Rosjan postrzegana pozytywnie. Wszystko wskazuje zatem na to, że zieloni aktywiści z Polski otrzymają niebawem wsparcie zielonych aktywistów z Rosji, do których zapewne dołączą zieloni aktywiści z Niemiec.
Po tym jak zohydzanie polskich inwestycji groźnych dla zagranicy weszło u nas w fazę realizacji, do gry zaczęły wchodzić siły zewnętrzne. Zakładam, że już niebawem do środowiska Gazety Wyborczej (która swego czasu krzyczała z nagłówka, iż "Przekop Mierzei to niewybaczalny błąd") oraz polskich ekologów dołączą różnego rodzaju aktywiści/naukowcy z Federacji Rosyjskiej oraz "zieloni" z Niemiec. Wszystkich połączy niechęć do przekopu Mierzei Wiślanej, którego głównym skutkiem będzie uniezależnienie się portu w Elblągu od Rosji oraz rozwój gospodarczy całego regionu.

Warto sobie uświadomić, że budowa przekopu przez Mierzeję Wiślaną wraz z rozbudowa portu w Świnoujściu oraz portu w Elblągu może stanowić silny cios dla niemieckiego sektora portów drobnicowych mocno skomunikowanych z transportem rzecznym. Nie bez znaczenia jest także utrata przez Rosjan kontroli nad tym co wpływa i wypływa do Zalewu Wiślanego. I właśnie dlatego uważam, iż efekty pracy powołanej przez Rosjan specjalnej grupy roboczej, która ma ocenić wpływ na środowisko planowanego przekopu, nie będą żadną niespodzianką i właściwie są już dziś ustalone. Chodzi tylko o to, aby nadać im silniejszego biegu poprzez raport powstały na bazie opinii wielu środowisk, których łączy niechęć do polskiej inwestycji.

W kontekście powyższego tym bardziej uważam, że w najbliższym czasie na nasz kraj spadnie prawdziwa plaga nawiedzonych ekologów, którzy wszelkimi możliwymi sposobami będą próbowali wstrzymać realizację przekopu Mierzei (wierząc przy tym, że działają dla dobra środowiska naturalnego, a nie dla dobra interesów niemieckich czy rosyjskich).

Źródło: Rosjanie chcą zbadać skutki przekopu Mierzei Wiślanej (gospodarkamorska.pl)
http://www.gospodarkamorska.pl/Stocznie ... lanej.html

wpis z dnia 19/04/2017

Za: http://niewygodne.info.pl/artykul8/0372 ... ierzei.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przekop Mierzei Wiślanej
PostNapisane: 04 wrz 2017, 09:39 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 lip 2009, 12:02
Posty: 37605
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 59809.html

Przekop przez Mierzeję rozpocznie się w listopadzie 2018 roku
Emilia Derewienko ⚫ źródło: RynekInfrastruktury.pl/ PAP ⚫ 03.09.2017

Obrazek
zdjęcie autora Emilia Derewienko


Na listopad przyszłego roku zaplanowany został przekop przez Mierzeję Wiślaną – przekazał PAP Grzegorz Witkowski, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Jak dodał, władze szacują, że decyzja środowiskowa będzie wydana w drugim kwartale przyszłego roku. Wiceminister poinformował także o najbardziej prawdopodobnym miejscu inwestycji.
– Zaraz po jej wydaniu wystąpimy o zgodę na realizację inwestycji do wojewody pomorskiego. Nie spodziewamy się w tym przypadku żadnych opóźnień. Wtedy zostanie też wydana decyzja lokalizacyjna. Wszystko wskazuje na to, że przekop powstanie w miejscowości Nowy Świat – powiedział w rozmowie z PAP wiceminister Grzegorz Witkowski. Jak stwierdził wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, w planowanym miejscu przekopu, miejscowości Nowy Świat, Mierzeja jest najwęższa.

W III kwartale przyszłego roku ma natomiast zostać wybrany główny wykonawca, a w listopadzie 2018 roku ma zostać wbita pierwsza łopata – zapewnił przedstawiciel resortu. Obecnie trwają prace nad raportem oddziaływania na środowisko, przygotowywanego przez projektanta, konsorcjum firm Projmors oraz Mosty Gdańsk. Jak dodał, w sierpniu tego roku podpisana już została umowa z Politechniką Gdańską na nadzór naukowo techniczny nad przekopem.

Wiceminister podkreślił także, że inwestycja przekopu przez Mierzeję Wiślaną to także przyczynek do zmierzenia się z problemem mostu pontonowego w Nowakowie. – Wspólnie z władzami Elbląga i władzami samorządu województwa warmińsko-mazurskiego będziemy rozmawiali o realizacji tej inwestycji. Most pontonowy w Nowakowie przy wysokich stanach wody nie może być rozszczepiany, co powoduje, że cała żegluga jest wtedy wstrzymana. Dlatego trzeba będzie wybudować nowy, wysokowodny most – powiedział, cytowany przez PAP, wiceszef resortu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Nasi przyjaciele: Strony Patriotyczne
Linki pozycjonujące: Fenster aus Polen / Schüco Fenster / Drutex Fenster / Fenster Preise / Haustüren /